Febrer’10

Febrer…temps de preinscripció. Se’ns fa estrany que sigui tan d’hora, però ens hi hem posat. Hem tornat a obrir l’escola o l’institut a les famílies que preguntaven. Ens hem presentat, ens hem donat a conèixer mostrant “el bo i millor” de cada casa. Hem tornat a mobilitzar-nos per la paperassa, les llistes, la informació. I el que és més notori, hem tornat a sentir que es parla d’educació al carrer, a les cases, als mitjans de comunicació.

En certa manera hem sortit al mercat. Hem posat l’escola a l’aparador i, per uns dies, hem venut el producte. Llàstima que els compradors no sempre es fixen en la qualitat pedagògica i passen per alt les informacions sobre els aprenentatges, molt més capficats per la qualitat del menjar, per l’equipament o per la bata dels dilluns. I a l’ESO? Quina oportunitat es perden aquests pares que es distreuen quan la cosa va de matèries, de metodologia, d’itineraris, i només volen saber com els controlarem els fills, com els avisarem si no van a classe i quins percentatges d’èxit estan assolint al final de l’etapa! Quina ocasió perduda per parlar d’educació en societat!

I tant de bo les percepcions que s’enduguessin les famílies fossin fruit dels nostres esforços per explicar-nos. Tant de bo que obrint l’escola i mostrant com som i què fem cada dia poguéssim esvair els tòpics, els estigmes, els rumors  poc fonamentats o les opinions forjades en veure quins pares i mares es reuneixen a la sortida de l’escola cada tarda. Ho tornarem a dir com un conjur: tant de bo que parlant d’educació poguéssim foragitar aquests fantasmes i les famílies triessin l’escola per allò que realment l’escola els ofereix.

Amb aquesta crida, us oferim de nou aquest espai virtual on parlar d’educació i compartir opinions amb els membres de la comunitat educativa. De fet, els pares i mares també esteu convidats a participar-hi, i us animem a fer-ho.

One thought on “Febrer’10

  1. No podem ser injustos. Tot i que es cert que molts compradors, tal com esmenta l’editorial no sempre es fixen en la qualitat pedagògica a l’hora d’escollir escola pel seus fills també hi ha part important de famílies que la tenen en compte. Però, alhora de la veritat, tot i tenir clar quina escola s’ajusta a la seves pretensions, es troben amb un excés de sol•licituds per places ofertades hi ha de competir amb les famílies que només miren la part còmoda, o estètica de l’escola i al final, en una igualtat de punts, es resol amb un sorteig aleatori.

Leave a Comment