Les revàlides

Es faran a tot l’Estat al final de primària, ESO i batxillerat.

El Consell de Ministres aprova avui l’esborrany de la reforma educativa de Wert, que preveu, entre altres coses, la recuperació de les revàlides, les quals s’haurien de fer a tot l’Estat al final de primària, ESO i batxillerat.

Preveu una avaluació al final de primària que no tindria «conseqüències acadèmiques», una a quart d’ESO i una altra al final de la FP o del batxillerat; en aquest darrer cas, l’accés a la universitat dependria en un 60 % de les qualificacions del batxillerat i en un 40 % de la nota d’avaluació, però també dependria d’un filtre establert per la mateixa universitat, com ara entrevistes o proves d’accés. A més, la reforma també inclou una prova diagnòstica a tercer de primària per detectar i solucionar a priori possibles problemes abans d’acabar aquesta etapa.

Quan Wert va presentar la seva llei de reforma educativa a finals de juny, va explicar que aquestes avaluacions «externes» s’haurien de fer a tot l’Estat al final de primària, ESO i batxillerat o FP, però no va deixar clar quina administració seria l’encarregada d’elaborar-les i corregir-les, ja que les competències executives estan traspassades a les comunitats autònomes. En aquest sentit, el Departament d’Ensenyament de la Generalitat reivindica al Govern central que les competències en aquesta matèria corresponen a l’Administració catalana, d’acord amb el que preveu la Llei d’educació de Catalunya (LEC).

Què n’opines, d’aquestes proves?

ABC
Los alumnos de la ESO tendrán que aprobar una evaluación final para obtener el título (18/09/2012)

Ara
El ministre Wert vol homogeneïtzar continguts amb les revàlides
(13/09/2012)

El govern espanyol decidirà el 65% de les matèries que estudiaran els escolars de Catalunya (14/09/2012)

El Periódico
Les noves revàlides d’educació seran potestat del ministeri (13/09/2012)

Wert insisteix que les revàlides seran uniformes a tot Espanya (14/09/12)

El ministeri decidirà el 65% de les matèries que estudiaran els escolars catalans (14/09/2012)

El Punt Avui
Wert anuncia avaluacions “nacionals” (14/09/12)

TV3
L’Estat avaluarà els alumnes al final de cada etapa (13/09/2012)

324.CAT
Wert anuncia avaluacions al final de cada etapa educativa per homogeneïtzar continguts (14/09/12)

8 thoughts on “Les revàlides

  1. Em semblen bé les revàlides. És la manera de garantir que tot l’alumnat accedeixi als estudis superiors amb un mínim de coneixements i destreses, independentment del centre o del lloc on hagi cursat els seus estudis. També poden ser útils per disminuir les pressions no acadèmiques en les avaluacions.

  2. Les revàlides per a mi estan en contra de tots els principis d’atenció a la diversitat i de l’escola inclusiva.
    Imagino que en aquestes revàlides no hi haurà proves relacionades en l’art, l’educació física, la música, la capacitat de treball en equip, les habilitats socials……per tant, imagino que ens trobarem davant un sedaç injust on només es valoraran les capacitats merament acadèmiques classiques dels nostres alumnes.

  3. Em sembla bé. Igual que cal que tothom tingui accés a una educació bàsica i s’atengui la seva dversitat, cal que tinguem un ensenyament superior força més rigurós si volem deixar un pais de segona que es creu de primera.

  4. qui no té res a fer el gat pentina, i a Madrid la feina se la inventen.
    aquest sistema ja existia abans de la LGE (1970) i de cada 100 alumnes de 1er de batxillerat 10 acabaven el batxillerat superior.
    aleshores l’invent del fracàs escolar no existia.
    el sistema Wert és una ximpleria més de les generades pels espècimens del MEC. no vol ni té cap intenció de reduir el fracàs escola; l’únic objectiu és destruir el que mínimament funciona, principalment a Catalunya, que som el primer objectiu d’aquesta ximpleria.
    fa 2 anys que vaig publicar la relació entre els diferents sistemes educatius inventats pel MEC i el declivi econòmic en la industria catalana al no tenir la gent que sortia de les escoles el coneixement de les onades tecnològiques.
    el que està clar és que volen tornar a repetir l’experiència, i el resultat és la pèrdua de competitivitat de la industria catalana, per manca de coneixements de la gent que sortirà de les escoles, i només cal mirar endarrere per veure els resultats, que ja hi eren molt abans de la LOGSE.

  5. Em sembla un retrocés, com tot el que està fent aquest govern en matèria publica. Com diu la Neus, va en contra de la diversitat. A més, en un context de retallades ferotges, de què servirien? Només per demostrar que hi haurà escoles de rics i de pobres, tot coincidint amb la zona on es trobin, si són privades, o públiques, etcètera. Però, quin serà el polític que s’atrevirà a invertir més en educació (especialment allí on calgui) quan els resultats siguin cada vegada més dolents? El ministre Wert segur que no! El que fan és sempre el mateix: “reinventar” el que ja hi era per marejar i entretenir el personal mentre continuen destruint l’educació pública. A mi no m’enganya.

  6. estic totalment d’acord! Els alumnes tindran uns objectius finals clars per fi.

  7. Estic totalment d’acord amb la Neus. Segur que només es valorarà la intel.ligència intel.lectual, com sempre, i res més, quan, se sap que d’intel.ligències n’hi ha fins a 7 tipus diferents.

  8. En la meva vida ja he viscut molts plans d’educació (o s’ha de dir ensenyament?) i molts invents fets i desfets. Sempre s’apliquen “mesures” per aconseguir els mateixos resultats.
    Es parla molt, però el mètode (metodologia) no canvia.
    Ara amb les revàlides suposo que parlen de fer més examens que vol dir papers amb preguntes tancades per a respondre en temps limitat.
    D’aquesta manera “ells” decideixen si l’alumne val o no val.
    Després “ells” mateixos fan jornades i conferències i documents on ens expliquen que cal canviar i fer més competencial l’ensenyament. És cinisme?
    Venda de fum! Això és el que es fa.
    Per què no deixen que experts en docència dictin les polítiques educatives?
    És la meva opinió.

Leave a Comment