La qüestió no és si l’ús del mòbil a l’aula és o no convenient, sinó com s’hi ha d’utilitzar

Ha fet la comunitat educativa un canvi de xip davant l’ús dels mòbils a les aules o encara ho veuen com una quimera? Tu què en penses?

Aquesta setmana s’està celebrant el Mobile World Congress a Barcelona. Precisament aquest dijous, a les 9.15 h, tindrà lloc el Changing Education Together, en què cinc-cents representants de la comunitat educativa de Catalunya debatran sobre l’ús del mòbil i la tecnologia a les escoles: «Com pot la tecnologia ajudar en la docència i l’aprenentatge?».

Si tenim en compte que el programa mSchools —programa pioner que potencia la transformació mobile en l’àmbit educatiu, tant pel que fa a la introducció de dispositius i solucions mòbils a les aules, com a l’impuls de l’esperit emprenedor dels alumnes—s’està aplicant a molts centres educatius de Catalunya, podem afirmar que el mòbil ja és a les aules.

El programa situa Catalunya com a capdavantera en la implantació d’un nou model d’ensenyament. Més enllà de la creació i l’ús de solucions mòbils, mSchools és una eina motivadora que vol fomentar l’esperit emprenedor i el treball en equip entre els joves estudiants.
La qüestió ara és com s’ha d’utilitzar el mòbil a les aules. En aquest sentit, finalment el Govern ha decidit regular l’ús del mòbil als centres educatius. L’autonomia del centre és el punt clau d’aquesta normativa. Per tant, no és un recull d’instruccions tancades, sinó que cada centre és qui ha de materialitzar la normativa considerant aquests tres eixos: on es prohibeix, on se’n pot compaginar l’ús amb la restricció i on pot ser una eina de suport educatiu.

Sembla ser que el mòbil a l’aula és una realitat, però és una aposta o una realitat?

El Diari de l’Educació
«Sis escoles que demostren que l’ús dels mòbils a l’aula és possible», 24/2/2015
El País
«Siete razones por las que se debe encender el móvil en clase», 23/02/2015
El Punt Avui
«El mòbil és l’escola», 23/01/15
Europa Press
«El Govern regulará el uso de los móviles en escuelas e institutos el próximo curso», 15/12/2014
Ara
«Recels de la comunitat educativa als plans del Govern per introduir el mòbil a l’aula», 16/12/2014
«Noves formes d’ensenyar a aprendre», 16/12/2014
Josep Ramon Cerdà: «A les meves classes de l’institut està prohibit no dur el mòbil», 07/01/2015
«El Govern regula finalment l’ús del mòbil a l’escola», 15/12/2014
La Vanguardia
«El teléfono móvil queda prohibido por ley en los institutos de Castilla-La Mancha», 24/11/2014
«El Govern regulará el uso de móviles en escuelas e institutos el próximo curso», 15/12/2014
El Periódico
«La Generalitat regularà l’ús dels mòbils en escoles i instituts el curs vinent», 15/12/2014
«Nova York acaba amb la prohibició dels mòbils a les escoles», 08/01/2015

1 thought on “La qüestió no és si l’ús del mòbil a l’aula és o no convenient, sinó com s’hi ha d’utilitzar

  1. Ara ja comencem a parlar d’usar els mòbils a l’escola. però no sé si es fa amb convicció o per “imposicions alienes”.
    Si ens ho creiem, cal acompanyar-ho de més actuacions. Cal canviar les disposicions i ordres que fan referència a l’estructura de les matèries, el currículum, els horaris, …
    El canvi ha de ser més a fons perquè proposar actualitzar les eines per fer les mateixes feines i seguir les mateixes metodologies no és cap renovació.
    No es tracta de decidir si “deixem” o no que els alumnes facin servir el mòbil a l’escola el debat va molt més enllà, però què volem, si encara no hem decidit què fer amb la calculadora.
    És la meva opinió.

Leave a Comment