17è Concurs de Fotografia Matemàtica

Mostrar a l’alumnat que les matemàtiques són presents en la realitat que ens envolta. Aquest és un dels principals objectius del Concurs de Fotografia Matemàtica que l’Associació de Barcelona per a l’Estudi i l’Aprenentatge de les Matemàtiques (ABEAM) convoca des de l’any 2000.

El concurs és una de les activitats amb les quals l’associació es proposa fomentar l’estudi dels problemes relacionats amb l’aprenentatge de les matemàtiques i afavorir tant la formació del professorat com la seva implicació en la investigació de problemes didàctics.

Les fotografies que participen en el concurs són matemàtiques si, tal com les defineix l’ABEAM, hi ha la intenció per part dels autors que així sigui, i aquesta intenció queda reflectida clarament en el títol de la foto, que d’alguna manera ha de fer referència al contingut matemàtic.

En concurs s’adreça a l’alumnat, el professorat i el personal d’administració i serveis (PAS) dels centres educatius, i té cinc nivells diferents: primària (5è i 6è), ESO12 (1r i 2n d’ESO), ESO34 (3r i 4t d’ESO), ESPO (batxillerat, cicles formatius i escoles d’adults) i PROF (professorat i PAS).

Tal com estableixen les bases del concurs, els centres educatius participants han de convocar un concurs intern, en una primera fase, en alguna data en què facin una jornada cultural, de manera que internament premiïn les que es considerin les millors fotografies. En una segona fase, cada centre selecciona la millor fotografia de cada nivell per fer-les arribar al jurat del concurs de l’ABEAM.

Si hi voleu participar, fins al 21 de febrer de 2016 us hi podeu inscriure omplint el formulari que trobareu a la pàgina web fotografiamatematica.cat, juntament amb la informació i les bases del concurs. El web també ofereix totes les imatges premiades fins ara i un recull de recursos didàctics de matemàtiques per utilitzar a l’aula que han estat elaborats a partir d’aquestes fotografies.

fotografiamatematica.cat

Secants a la mitja lluna, de Júlia Prieto Ins Emperador Carles (2014, 3r premi batx)

Deixa un comentari