Un lloc anomenat escola

Avui em proposaré revelar algun secret del llibre Un lloc anomenat escola.

Traçaré el camí que va senzillament des de la meva opinió, de la descripció metafòrica utilitzada per l’Eulàlia Bosch, fins a la seva interpretació de la seva experiència docent i alhora tan humana.

Us convidaré a llegir-lo de manera que obtindreu la clau d’un autoaprenentatge camuflat en les seves frases.
Mostraré que la seva obra i el seu aplec de conferències sensibilitzadores no constitueixen un conjunt de fets aïllats de la realitat, sinó sarrons de vivències hermètiques i alguna manera més de plantejar i catalitzar experiències que donen vida a determinats fets molt presents a l’Àrea Educativa que cal tenir molt en compte.

El ventall de dissertacions que descriu ens enfonsa en grans dubtes que obren les portes de l’àmbit cultural i educatiu creant passadissos de connexions directes amb l’entorn infantil.

Entendrem en què hem d’esforçar-nos, com podem desencriptar els «coms» d’instruir els que volem que assimilin coneixements diversos…
Com educar?
Com encordillar la història en un viatge al passat?
Com despertar la curiositat per aprendre i alhora fer que sigui un tarannà recíprocament divertit?
Com percebre els colors i formes, matisos i figures, per entendre l’art mitjançant explicacions figurades?
Com transmetre el mutisme parlador de la saviesa per les escletxes de la tafaneria infantil?
Com amarar de nous coneixements la gènesi d’estudiants?
Com despertar la gana del saber, de conèixer, de percebre… de veure-ho tot senzillament divertit?
Com veure amb ulls de nen el que volem que contemplin amb ulls d’adult?
Com trobar la manera de passar el testimoni a la generació futura?…

Tota una tirallonga d’interrogants que clamoregen respostes que de ben segur descobrireu dins les pàgines d’un llibre inusual, que proporciona la guia en què els mestres mostren l’entorn i les eines per crear la manualitat més important en el teler de la vida: formar un teixit infinit, entrellaçant les ganes de saber amb la fam de la curiositat i la golafreria de voler aprendre cada dia més.