El passat 31 d’octubre la comunitat educativa de l’Escola Octavio Paz inaugurava l’Altar de muertos 2017 amb un acte institucional. Davant d’un públic nombrós, els assistents van tenir la oportunitat de gaudir de la representació d’una performance sobre els aspectes biogràfics personals i professionals del homenatjat al teatre de l’escola. Text, escenografia i efectes tecnològics han estat realitzats escoltant les idees de tots els membres de la comunitat educativa.
L’espectacle ressaltava els valors de l’educació que el Carles Capdevila defensava des dels mitjans de comunicació i en especial des del seu diari ARA.
En acabar els parlaments de les personalitats assistents, es va procedir a desvetllar l’altar que en aquesta ocasió estava fet amb paper de diari. Amb l’encesa d’espelmes, música de mariachi i la degustació d’un refrigeri es va concloure un acte que segueix una tradició mexicana i que l’escola Octavio Paz ha realitzat cada curs durant els últims vint-i-cinc anys.
L’altar no és un fet aïllat, al llarg de la setmana diversos professionals de diferents mitjans de comunicació (del TN de TV3, del Periódico de Catalunya, d’ INFO K i de RTVE) van participar en xerrades amb els infants explicant la importància d’estar informat i els secrets de l’ofici.
Tots els actes programats van comptar amb una gran participació i van ser valorats de forma positiva pels assistents.
Entre els convidats es trobaven la Meritxell Ruiz, exconsellera d’Ensenyament; M. Jesús Mier, antiga Secretària general del Departament d’Ensenyament; Mònica Pereña, subdirectora general de Llengua i Plurilingüisme del Departament; Ernesto Herrera, cònsol adjunt de Mèxic a Barcelona; Jose A. Martín, director d’Acció Educativa del Consorci d’Educació; Jordi Serarols, inspector de la Subdirecció General de la Inspecció d’Educació; Ignasi Aragay, director adjunt del diari ARA; Mireia Pi, representant del Grupo Planeta, companys del Consorci d’Educació i del CESIRE, directors d’escoles de Barcelona, membres de la comunitat educativa i familiars i amics de l’escola.