El passat dijous 18 de febrer vaig assistir a les Jornades de l’Observatori de polítiques educatives locals, organitzades per l’Àrea d’educació de la Diputació de Barcelona.
La jornada va tenir tres parts ben diferenciades:
- Panoràmica general de l’Observatori (objectius, eixos de treball, principis que regeixen el seu pla de treball i programes de suport als ajuntaments). En aquest punt es va aprofitar per fer la presentació de l’Informe del 2009, que consta de 6 articles que segueixen els eixos de treball de l’Observatori, dins el marc de la Llei d’Educació des del món local.
- Presentació de l’estudi sobre model local de referència per a les polítiques d’acompanyament a l’escolaritat, que s’està realitzant des del CIIMU.
- Taula rodona amb Jordi Sanchez (director de la Jaume Bofill), Carme Gómez (directora del CIIMU) i Jaume Magre (director de la Fundació Pi Sunyer) en què varem gaudir d’una dialèctica amb tres visions diferenciades de la concepció del paper polític del seu propi observatori, i de la seva relació amb les administracions (i de les administracions amb ells – els seus estudis).
Per tot plegat, recomano la lectura tant de l’Informe del 2009 com la de les conclusions de l’estudi sobre l’acompanyament a l’escolaritat. El fet de comprendre que les accions educatives que cadascú, des del lloc que ocupa, endega, contribueixen a concretar una política educativa municipal dissenyada en coherència amb les necessitats analitzades per aquesta i d’altres recerques, fa que ens sentim coresponsables del futur èxit dels nostres infants i joves.
Clara Balaguer