Els darrers dies, els treballs d’alumnes de diversos centres de la ciutat i la tasca d’un institut, el Consell de Cent, han estat reconeguts amb diferents premis. A continuació en fem un petit repàs.
Un equip de cinc alumnes del cicle formatiu de grau mitjà de l’Institut Poblenou ha estat finalista de l’edició estatal del concurs escolar Generación €uro que convoquen el Banc Central Europeu i el Banco d’España. L’equip d’aquest centre, que ha quedat en un tercer lloc respecte als 600 treballs que s’han presentat a tot l’Estat, ha anat superant les diferents fases del concurs i ha estat seleccionat juntament amb l’escola Xaloc de l’Hospitalet de Llobregat i l’IES Andrés de Vandelvira d’Albacete.
El concurs, adreçat a estudiants de batxillerat i cicles formatius de grau mitjà, constava de tres fases diferents: un test en línia, una redacció (sobre una predicció raonada de la decisió dels tipus d’interès que adoptava el Consell de Govern del Banc Central Europeu el 8 de març del 2012) i una presentació d’un exercici sobre les condicions econòmiques de la zona euro davant del jurat del concurs.
L’èxit d’aquest equip d’alumnes de l’institut Poblenou, que porta el nom d’Atlantis, se suma al que ja va tenir en l’edició d’aquest concurs el passat curs 2010-2011. De manera que en les dues darreres edicions ha estat l’equip de formació professional més ben classificat de tot l’Estat!
Per la seva part, un altre institut de Barcelona, el Consell de Cent, ha estat reconegut amb el Premi Apansce 2012 pel seu treball al llarg de molts anys, amb el qual ha aconseguit que tots els seus alumnes sords surtin ben preparats de l’educació secundària i del batxillerat, fent front a una gran diversitat d’alumnes i situacions. En aquest cas el centre ha rebut la distinció pels seus professionals, que han sabut treure el millor de cada alumne independentment de com hagi arribat al centre.
Els Premis Apansce, que atorga des de fa 13 anys l’Associació de Pares de Nens Sords de Catalunya (Apansce), es concedeixen a institucions i persones que han destacat en la seva activitat a favor dels infants sords i les seves famílies i/o la millora de l’educació per ells.
Per últim, enguany els premis Baldiri i Reixach, que cada any convoca la Fundació Lluís Carulla destinats a l’estímul i al reconeixement de l’escola catalana, han premiat els treballs d’estudiants de cinc centres de Barcelona.
El primer d’ells, Expliquem el barri!, d’un grup d’alumnes de 6è de primària de l’Escola Mossèn Jacint Verdaguer, forma part d’un projecte compartit amb el Camp d’Aprenentatge de Barcelona i dues escoles més.
Els quatre treballs guardonats restants han estat treballs de recerca d’alumnat de segon de batxillerat: Viabilitat econòmica de la independència de Catalunya, de Guillem Bonmatí (Centre d’Estudis Montseny), Pròxima estació independència, de Francesc Giró i Bernat Graell (Escola Vedruna- Gràcia) i Els esbarts dansaires, d’Amanda Larrosa (Escola Mare de Déu dels Àngels) i El mètode de Montessori al segle XXI de Maria Mogas (Escola Jesuïtes- Sarrià).
Ben segur que hi ha molts altres treballs que ha rebut algun premi i no en tenim coneixement, feu-los extensiu el nostre reconeixement.
Enhorabona a tots!