Creus que la formació de persones adultes dóna resposta a les necessitats formatives actuals?

Els resultats del primer informe del Programa per a l’Avaluació Internacional de les Competències dels Adults (PIAAC, per la seva sigla en anglès) han situat l’Estat espanyol a la cua dels països més desenvolupats del món en matemàtiques i comprensió lectora.

L’estudi ha estat realitzat per l’Organització per a la Cooperació i el Desenvolupament Econòmic (OCDE) entre la població de 16 a 65 anys dels 23 països que formen part d’aquest organisme, amb l’objectiu d’avaluar el rendiment en comprensió lectora i matemàtica dels adults.

Segons l’informe, els adults de l’Estat espanyol ocupen l’últim lloc en matemàtiques i el penúltim en comprensió lectora. I això vol dir que tenen problemes per entendre el gràfic del rebut de la llum, per comparar preus d’hotels o per sumar el preu dels diferents productes d’una compra.

D’altra banda, també hi hagut conclusions positives. Els resultats dels més joves estan més a prop de la mitjana de l’OCDE i superen els de països més avançats, com els Estats Units. Les persones entre 55 i 65 anys obtenen 226 punts, mentre que les que en tenen entre 16 a 34 n’obtenen 263. Aquests 37 punts de diferència evidencien que, després de Corea, a l’Estat espanyol s’ha produït el progrés educatiu més important de tota l’OCDE.

Després de valorar l’informe, la Fundació Jaume Bofill —que ha programat per al 7 de novembre una conferència sobre el projecte en el context català amb el director del PIAAC— ha conclòs que l’aprenentatge i la formació han de continuar al llarg de la vida. També ha indicat que els països amb millors resultats al PIAAC combinen sistemes de formació inicial d’elevada qualitat i formació per a la població adulta.

L’educació de les persones adultes és clau per garantir l’accés de tota la ciutadania als coneixements necessaris per no quedar al marge de l’actual societat de la informació i de la comunicació en què vivim i per poder fer front a les demandes socials i econòmiques de la Catalunya del segle XXI.

Creus que la formació de persones adultes dóna resposta a les necessitats educatives actuals?

Els adults espanyols tenen la pitjor formació del món desenvolupat (El Periódico, 8.10.2013)

Els adults espanyols, a la cua en matemàtiques i comprensió lectora (Ara.cat, 8.10.2013)

El primer informe PISA d’adults suspèn Espanya en matemàtiques i comprensió lectora (Canal 3/24, 8.10.2013)

El PISA de adultos también deja a España a la cola de la OCDE (El País, 8.10.2013)

La Fundació Jaume Bofill valora els resultats de l’informe PISA d’adults (Ara Criatures, 8.10.2013)