S’acosta la preinscripció i és el moment de triar per l’alumnat de 4rt d’ESO. Joanna Puyol, Melanie Valdez i Aleix Rodríguez Moreno són tres dels joves als que la nova revista d’ensenyaments postobligatoris del Consorci d’Educació dona veu perquè expliquin què estudien i quines van ser les seves motivacions i dubtes en el moment de decidir-ho.
Aquests tres alumnes van optar per dues de les noves modalitats del batxillerat més flexibles i competencials, el BATXPRO i el BATXDOBLE, que en aquest darrer cas, a més, permet cursar una doble titulació amb E.E Salvament i Socorrisme.
Joanna Puyol i Melanie Valdez, Institut Sant Andreu
BATXPRO
“Parlem en nom de tot el grup de companys que formem part de BatxPro, un pilotatge innovador iniciat aquest curs per donar més opcions formatives a l’alumnat.”
“És una proposta de batxillerat que aposta, sobretot, per potenciar el treball en grup, per donar confiança als alumnes, per fomentar la col·laboració interpersonal i per promoure la superació d’idees preestablertes en relació a l’aprenentatge a partir d’un treball competencial, així com per augmentar l’autoestima.
El valor afegit que trobem al fer el BatxPro és que en ha millorat la confiança en nosaltres mateixos i en les nostres possibilitats personals, i que ens ha obert una altra idea sobre l’estudi: som molt més constants en el treball, hem descobert noves expectatives vitals i professionals, i quan acabem el curs vinent el BatxPro volem seguir formant-nos i accedir a un cicle de grau superior.”
Aleix Rodríguez Moreno, Institut Ferran Tallada
Batxillerat de doble titulació amb E.E Salvament i Socorrisme
“Quan vaig acabar 4t d’ESO vaig matricular-me al nou batxillerat de doble titulació que permet treure’t el títol de batxillerat i el de Salvament i Socorrisme en 3 anys. Em va semblar que era una opció que m’obria portes: el batxillerat em donarà accés a fer el grau de psicologia, i també podré exercir com a Socorrista a partir del primer any.”
“Per accedir-hi vaig haver de superar una prova d’accés a cicle d’esports de règim especial. La vaig trobar molt accessible perquè des de ben petit he fet waterpolo i actualment jugo a la divisió d’honor. És una prova fàcil de superar si la prepares fent entrenaments específics dels diferents estils de natació. M’agrada la distribució de les matèries al llarg de la setmana. Combinem les matèries de batxillerat amb les matèries tècniques de socorrisme que s’agrupen en dies específics per poder fer els entrenaments a la piscina. Són sessions exigents així que li recomano aquest batxillerat a qui li agradi el medi aquàtic i a qui sigui metòdic, ja que els procediments dels primers auxilis són molt rigorosos.
La majoria dels meus companys són esportistes que dediquen moltes hores extraescolars a entrenar, apassionats del futbol, del bàsquet o com jo, que entreno waterpolo 16h a la semana al Club Natació Catalunya. El cicle m’ha fet descobrir que puc treballar com a monitor d’iniciació aquàtica de gent amb discapacitat i és una opció que m’agradaria fer quan acabi el bloc comú. M’agrada la idea de treballar ajudant a la gent compartint la passió que tinc pels esports d’aigua.
Trobareu aquestes entrevistes a la nova revista d’ensenyaments postobligatoris del Consorci d’Educació, que presenta els nous estudis i sectors emergents del proper curs 2020-21 i tota la formació que ofereixen els centres públics per a l’aprenentatge al llarg de la vida (EOI i centres de formació d’adults). Podeu consultar la informació sobre la preinscripció del proper curs 2020-21 als ensenyaments postobligatoris i tota l’oferta formativa dels centres educatius públics a Barcelona al web edubcn.cat/postobligatoris