La setmana del 14 al 18 de gener, l’Institut Joan Brossa ha acollit la primera mobilitat d’alumnes del projecte Soft Skills in Retail, finançat per Erasmus+ KA2.
Aquest projecte es desenvolupa juntament amb l’Ekonomska šola Ljubljana de Ljubljana (Eslovènia), l’Istituto Nicolò Pellegrini de Sàsser (Itàlia), la Berufliche Schule für Wirtschaft und Handel d’Hamburg (Alemanya) i l’EPLEFPA Bel Air de Saint-Jean-d’Ardières (França). Quatre alumnes i una professora de cada centre van participar, amb el grup del CFGM d’Activitats Comercials de l’Institut Joan Brossa i tot l’equip docent, en les activitats d’aquesta primera mobilitat.
Durant una setmana, s’han organitzat activitats especials per conèixer el patrimoni comercial barceloní. Els alumnes han descobert les botigues més emblemàtiques de Barcelona tot resolent una gimcana, han visitat els mercats de la Boqueria i de Santa Caterina, i els carrers més luxosos de la ciutat, i també han gaudit d’una visita guiada al centre històric per part del MUHBA per conèixer els orígens comercials de la ciutat.
Durant les sessions de treball a l’institut, els alumnes han rebut una formació específica sobre fotografia i vídeo, coneixements que necessitaran per poder crear tot el material audiovisual que cal per als productes finals del projecte.
Al llarg d’aquest primer curs 2018-2019, crearan un mapa interactiu amb informació sobre botigues emblemàtiques de cadascuna de les ciutats participants. Hi afegiran una presentació de la botiga, així com fotografies i vídeos de les entrevistes que facin als seus propietaris o venedors. Els alumnes se centraran en les competències transversals necessàries per desenvolupar una carrera amb èxit en el món del retail.
En acabar el projecte, s’haurà desenvolupat un joc de taula interactiu per conèixer i reflexionar sobre aquestes competències transversals que calen per trobar feina en el retail a Europa.
Aquesta primera mobilitat ha estat molt emocionant perquè alumnes de diferents orígens que es coneixien virtualment mitjançant la plataforma eTwinning s’han pogut conèixer personalment, i han dut a terme també moltes activitats de coneixença, de cohesió i lúdiques. Des de la participació en un taller de castells fins al sopar social de la setmana, han fet moltes activitats que els han ajudat a crear lligams més personals i els han animat a llançar-se a parlar en anglès.
El projecte Soft Skills in Retail va néixer gràcies a la col·laboració, el curs anterior, dels cinc centres esmentats en un altre projecte, Retail Trade Across Europe, guardonat amb el segell de qualitat europeu eTwinning. Esperem que aquest nou projecte, més ambiciós gràcies al finançament d’Erasmus+ KA2 i les mobilitats europees, també esdevingui tot un èxit i, sobretot, ajudi els alumnes a entendre la importància de les competències transversals en el mercat laboral europeu.