Segell de qualitat pel projecte eTwinning “Science in my life” de l’Institut Joan Brossa

En el marc de la celebració dels #ErasmusDays  els dies 14, 15 i 16 d’octubre els centres educatius que participen en el projecte europeu Erasmus+ estan convidats a compartir la seva experiència. L’Institut Joan Brossa ha donat a conèixer el seu projecte internacional “Science in my life”, que ha rebut el segell de qualitat del Servei Nacional de Recolzament eTwinning, una xarxa de centres educatius europeus cofinançada per Erasmus+, el programa europeu per a l’educació, la formació, la joventut i l’esport.

Es tracta d’un projecte sobre ciència en anglès en el qual hi han participat el professorat i l’alumnat de primer de batxillerat de l’optativa de Biologia i de la matèria d’anglès. A través de l’ús intensiu de les TIC han treballat amb estudiants i professorat de França i Turquia.

Al principi del projecte l’alumnat dels tres països es va conèixer i va crear pàgines web amb les informacions més rellevants sobre els seus països, regions, ciutats, barris i instituts, i a continuació, també el logo del projecte a través d’un procés participatiu. Posteriorment l’alumnat, agrupat en equips multinacionals, va haver d’enfrontar-se a tres reptes sobre biologia i crear una pàgina web amb el plantejament, l’experimentació, la recerca i els resultats sobre cada qüestió científica.

 

1er repte: Quines són les propietats de l’aigua i com afecten a la nostra vida.

2n repte: Conèixer el material genètic i la seva implicació en la divisió cel·lular.

 

3er repte: L’estudi de la flora dels ecosistemes de cada país. Creació d’un herbari virtual.

 

Els objectius del projecte eren promoure l’observació dels esdeveniments científics que passen a la vida quotidiana i comprendre i reflexionar sobre perquè passen, tot emprant el mètode científic amb l’ús d’experiments, maquetes, recerca, aplicacions digitals, videoconferències i la creació de recursos digitals propis com vídeos, pàgines web, presentacions virtuals, etc.

Un altre objectiu era que empressin l’anglès en situacions d’aprenentatge i comunicació reals amb equips internacionals per així millorar la seva competència lingüística i social.

El projecte “Science in my life” ha ajudat l’alumnat a desenvolupar capacitats de judici independent, pensament crític, raonament ètic, empatia, habilitats de comunicació i negociació, treball en equips internacionals i diàleg intercultural, tot emprant l’anglès com a llengua vehicular.

Més informació a https://twinspace.etwinning.net/118528/home

Deixa un comentari