Pujar a l’Everest: un repte cooperatiu a la classe d’educació física

L’Escola Virolai i l’Institut Vall d’Hebron han desenvolupat una unitat didàctica conjunta d’educació física per a l’alumnat de 2n d’ESO que planteja un repte cooperatiu per a tot l’alumnat: pujar a l’Everest amb el sumatori de les repeticions d’exercicis de força individuals, de grup i de centre.

El projecte té com a finalitat desenvolupar la força resistència de manera saludable, cooperativa i divertida mitjançant l’ús de les TIC. Planteja pujar a l’Everest sumant les repeticions realitzades mitjançant reptes de força resistència, convertits en codis QR, de forma individual i cooperativa.

Això permet a l’alumnat aprendre a treballar la força correctament, identificar els grups musculars, aprendre a dissenyar i a llegir codis QR per al treball de la força, i dissenyar i utilitzar música per augmentar la motivació durant els entrenaments de força.

projecte_junts_EVERESTA cada sessió l’alumnat ha d’aconseguir les màximes repeticions de força que simulen metres d’ascensió a l’Everest, respectant la tècnica d’execució dels exercicis de forma saludable. El repte s’ha dividit en 4 etapes, que han simulat 4 camps d’ascensió a l’Everest.

Aquest projecte va rebre el primer premi en la modalitat individual en el III Concurs de Bones Pràctiques TIC amb ús de tecnologia educativa del Consorci d’Educació per als centres docents de la ciutat de Barcelona. En són els seus autors els professors d’educació física dels dos centres que participen en el projecte: la Meritxell Monguillot (Institut Vall d’Hebron) i Carles Zurita (Escola Virolai).

Enllaç amb el projecte